פתיחת תיק גירושין בעפולה

פתיחת תיק גירושין בעפולה היא ההליך שבו מתחילים הגירושין. לפני שנדבר על ההליך, להלן כמה נתונים:

על פי הנתונים של הרבנות בשנים האחרונות, מידי שנה מתגרשים בישראל כ 11-12 אלף זוגות. כאשר הערים הגדולות כמו תל אביב וירושלים נמצאות בראש הרשימה עם מספר המתגרשים הגדול ביותר. זאת לעומת כ 50 אלף חתונות בשנה. כך שפחות או יותר אחד מכל 5 זוגות מתגרשים. סקר נוסף אשר בדק את הסיבות לגירושין הראה כי כ 20% מהזוגות מתגרשים בעקבות בגידות בנישואים.

אם גם אתם נופלים בסטטיסטיקה, זהו הזמן למצוא עורך דין דיני משפחה בקריות לעל מנת לטפל בענייני הגירושין.

pastedGraphic.png

בגידות בנישואים

הנושא של בגידות בנישואים הוא נושא כאוב. כל מי שעבר בגידה יכול להעיד כי מדובר בכאב נפשי גדול. ישנם זוגות המצליחים להתגבר על זה וישנם זוגות שלא. בסופו של דבר כל אדם יחליט עבור עצמו. אך השאלה היא האם זה משנה משהו מבחינה משפטית?

מבחינת המשפט האזרחי, בתי המשפט אינם ששים להתערב בנושא וברוב המקרים נושא הבגידה אינו בא לידי ביטוי בפסיקת בית המשפט. אך הגישה של בית הדין הרבני שונה לחלוטין. הגישה ההלכתית רואה בבגידה מעשה חמור והיא אף נוטה להחמיר כאשר האישה היא זו שבוגדת. על פי גישה זו הגבר מחויב לגרש את האישה גם אם אינו רוצה בזאת. כמו כן היא אינה רשאית למזונות אישה ולדמי הכתובה. במקרה שהגבר בגד אין סנקציה ישירה נגדו, אך בית הדין עשוי לחייב אותו לשלם את הכתובה.

pastedGraphic_1.png

עורך דין דיני משפחה בקריות

יש המשתמשים במושג עורך דין גירושין, אך המונח המדויק הוא עורך דין לענייני משפחה. עורך דין המתמחה בתחום זה עוסק במגוון נושאים הקשורים לחיי המשפחה, ובכללם גם הגירושים. וניחשתם נכון, זהו אחד מתחומי העיסוק המרכזיים של עורכי דין…

כאשר זוג מתגרש ישנן שתי דרכים לעשות זאת. אפשרות אחת היא לסכם את כל פרטי הגירושין ולפנות לעורך דין על מנת שיערוך הסכם גירושין. כמובן שלצורך כך המבקשים להתגרש צריכים לשוחח ולהגיע להסכמות ביניהם. לאחר שההסכמות נוסחו כהסכם גירושין יש לקבל את אישור בית המשפט.

כמובן שלא כל הזוגות מצליחים להגיע להסכמה וישנם מקרים בהם הליך הגירושין כולל סכסוך חריף. וכאשר הזוגות אינם מסוגלים להגיע להסכמות, בית המשפט או בית הדין הרבני יכריעו עבורם.

יש הרבה יתרונות לנישואין בהסכמה, אך לא תמיד המתגרשים מצליחים להגיע להסכמות בכוחות עצמם. זה לא אומר שצריך למהר לפנות לבית המשפט, דבר שבסופו של דבר יוצר עלויות רבות, ניתן גם לפנות ל הליך גישור בגירושין. אם לשני הצדדים מספיק רצון טוב, מגשר יכול לסייע להם להתגבר על הפערים ולחסוך את ההליך המשפטי. זהו מצב אידאלי ומומלץ מאוד כאשר רוצים למזער את הפגיעה בילדים.

למעשה המחוקק מנסה לעודד זוגות להגיע להסכמים החוסכים את המאבק המשפטי באמצעות החוק להסדר התדיינות בסכסוכי משפחה (הגשת בקשה ליישוב סכסוך).

פתיחת תיק גירושין בעפולה

איך איך מתגרשים?

בישראל בכל הנוגע לנישואין, או סיום חיי הנישואין, הדין האישי הוא הקובע. המשמעות של זה היא שכל זוג פונה אל הערכאה לפי דתו – זוגות יהודים מתגרשים ברבנות, מוסלמים בבית דין שרעיי וכו‘. לכן פתיחת תיק גירושין בעפולה מתחילה ברבנות או בבית הדין הרלוונטי לפי ההשתייכות הדתית. אך הליך הגירושין הוא אינו רק התרת הנישואין. ישנם נושאים נוספים שיש להכריע כמו חלוקת הרכוש והמשמורת על הילדים. ניתן לבצע כריכה של הנושאים הללו לתיק הגירושין ולדון בהם במסגרת בית הדין הרבני וניתן לפנות לבית המשפט. לשתי הערכאות סמכות מקבילה, אך הראשונה שאליה פונים היא הסמכות הקובעת. אנו בעצם מדברים על עניין מרוץ הסמכויות.

ישנו הבדל גדל בין גירושין בבית הדין הרבני לבין גירושין בבית המשפט לענייני משפחה. בית הדין הרבני פוסק לפי ההלכה היהודית ובית המשפט לפי החוק הישראלי. כדאי להיוועץ ב עורך דין דיני משפחה בקריות על מנת לבדוק לאיזו ערכאה כדאי לפנות. כל מקרה יש לבחון לגופו.

את התיק ניתן לפתוח בלשכת הרבנות הנמצאת באזור המגורים. ניתן גם לעשות זאת באמצעות אתר האינטרנט. רצוי כמובן לעשות זאת באמצעות עורך דין דיני משפחה בקריות.

את הבקשה יש לעשות ב 4 העתקים – 3 עבור מזכירות בית הדין הרבני והרביעית עובר הצד שני. הבקשה צריכה לכלול את הנימוקים לגירושין. יש לשלם אגרה עבור הגשת הבקשה.

שימו לב שמידה ומדובר בבני זוג מדתות מעורבות, יש לפנות ישירות לבית המשפט לצורך התרת נישואין. ההליך מתנהל באופן דומה לכל הליך גירושין, רק אין בו את האלמנט הדתי של התרת הנישואין.

pastedGraphic_2.png

הגשת בקשה ליישוב סכסוך

לפני מספר שנים נכנס לתוקפו החוק להסדר התדיינויות בסכסוכי משפחה (הוראת שעה), תשע"ה- 2014. החוק אוסר על בני הזוג להגיש תביעות בטרם ניסו ליישב את הסכסוך ולהגיע להסכמות מחוץ לערכאות המשפטיות.

לחוק ישנן שתי מטרות. המטרה הראשונה היא להימנע מההשפעה ההרסנית שיש להליכים המשפטיים על הילדים והשנייה היא להפחית את העומס על בתי הדין ובתי המשפט לענייני משפחה. לכן בטרם פותחים בהליך משפטי יש להתחיל ב הגשת בקשה ליישוב סכסוך.

לאחר הגשת הבקשה תיקבע פגישת מהו“ת (מידע, היכרות ותיאום) עם אנשי יחידת הסיוע של בית המשפט. בסופו של דבר יתקיימו עד 4 פגישות בניסיון ליישב את הסכסוך. הפגישות הן ללא עלות וההשתתפות בהן היא חובה. אל הפגישה הראשונה יש להגיע לבד, אך ליתר הפגישות מוצר ורצוי להגיע עם עורך דין לענייני משפחה.

במהלך תקופה זו מעוכבים ההליכים המשפטיים של הגירושין, אך ניתן לפנות לבית המשפט/בית הדין הרבני בבקשה לסעדים זמניים; לדוגמה צו עיקול לצורך מניעת הברחת נכסים.

הגשת בקשה ליישוב סכסוך יש להגיש באמצעות מילוי טופס ולהגישו למזכירות בית המשפט או מזכירות בית הדין הרבני. יש לשלם אגרה בסך 100 ש“ח (נכון לשנת 2021).

pastedGraphic_3.png

עוד רפאל כהןעורך דין לענייני גירושין

עורך דין דיני משפחה בקריות עומד לשירותכם בכל הליכי הגירושין, משלב הייעוץ המקדים, פתיחת תיק גירושין בעפולה ועד עריכת הסכם הנישואין או ייצוג בבית המשפט. הניסיון המקצועי, לצד היחס האישי והאמפתיה יבטיחו לכם שירות לשביעות רצונכם. בין אם זה בעקבות בגידות בנישואין, או סיבה אחרת, אינכם יכולים ללא ייעוץ משפטי.

 

עקבו אחרינו גם בדף הפייסבוק.

עו"ד רפאל כהן

עו"ד כהן בעל שני תארים אקדמיים ומגוון לימודי תעודה בגישור זוגי ומשפחתי ונותן ייעוץ משפטי ראשוני בהתנדבות במסגרת שירות ייעוץ לאזרח בעפולה והאזור. עו"ד כהן מתמחה בתחום דיני משפחה והמעמד האישי על כל רבדיו תוך שימת דגש על מתן מענה וליווי אישי לכל לקוח לפי צרכיו ומטרותיו הייחודיים.

5/5
לתיאום פגישת ייעוץ חייגו: 054-7911163

מאמרים

פתח
1
איך אפשר לעזור?
שלום וברכה
Call Now Button