עורך דין צוואות וירושות בעפולה

עורך דין צוואות וירושות בעפולה עומד לשירותכם במבחר שירותים, החל מסיוע בעריכת צוואה ועד הגשת התנגדות לצוואה או עזרה בפתרון סכסוכי ירושה. במאמר זה נרצה לדבר בהרחבה על הנושא של הגשת התנגדות לצוואה, התנגדות לצוואה תוך כמה זמן וכל מה שצריך לדעת בנושא.

התנגדות לצוואה היא בעצם תביעה משפטית הנידונה בבית המשפט, זאת על סמך עילות התנגדות מוצדקות בהתאם לחוק הירושה. אם תצליחו להוכיח את טענות ההתנגדות, בית המשפט יבטל את תוקפה המשפטי של הצוואה. זהו כמובן אינו דבר מובן מאליו, ובטח לא פשוט, ולכן אם אתם מאמינים כי ישנן עילות המערערות את תוקפה המשפטי של הצוואה, חשוב להתייעץ עם עו"ד משפחה העוסק בנושא צוואות וירושות.

אל תתבלבלו בין הגשת בקשת התנגדות לצוואה לבין בקשה לביטול מתנה. במידה והמצווה העניק רכוש לאדם אחר בעודו בחיים, ואתם מאמינים שהיה בזה משהו בלתי תקין, עליכם להגיש תביעה לביטול מתנה ולא התנגדות לצוואה. זהו נושא אחר. הגשת התנגדות לצוואה נעשית לאחר הפטירה, ובטרם ניתן צו קיום צוואה.

את ההתנגדות יכול להגיש כל מי שעונה להגדרה של ”מעוניין בדבר“. כלומר אדם שיש לו עניין כלכלי, בדרך כלל אינטרס ישיר בכספי הצוואה. לדוגמה אם אדם עונה להגדרה של יורש על פי דין, אך צוואת המנוח אינה מעניקה לו חלק בעיזבון, הוא נחשב למעוניין בדבר. במידה ויביא לביטול הצוואה הוא יוכל לקבל את חלקו בירושה.

עורך דין צוואות וירושות בעפולה

התנגדות לצוואה תוך כמה זמן

התנגדות לצוואה תוך כמה זמן ניתן להגיש אותה? סעיף 72 לחוק הירושה קובע כי יש להגיש את בקשת ההתנגדות תוך 14 יום ממועד פרסום הצוואה, ובתנאי שטרם ניתן הצו לכן חשוב למהר לפנות לעזרתו של עורך דין צוואות וירושות בעפולה.

הגשת התנגדות לצוואה כרוכה בתשלום אגרה העומדת היום על 986 ש“ח (מעודכן לשנת 2022). לצורך הגשת הבקשה צריך להתקיים אחד מהתנאים הבאים:

  1. נמצאה צוואה שנערכה במועד מאוחר יותר מאשר זו שהוגשה עבורה הבקשה לצו קיום צוואה.
  2. הצוואה אינה משקפת את רצונו האמתי של המנוח או שיש פגמים בצוואה.
  3. הצוואה נערכה תוך כדי ניצול השפעה בלתי הוגנת, לחץ, איום או אונס.
  4. אחד הזוכים בצוואה היה שותף לעריכתה או עד בזמן שהיא נחתמה.

לאחר ששולמה האגרה, ניתן להגיש את הבקשה באופן מקוון, בדואר או באופן ידני בשעות קבלת הקהל. יש לעשות זאת במשרדי הרשם לענייני ירושה בהתאם לאזור מגוריו של המנוח. יש להגיש את הבקשה עם העתק לבית המשפט והעתק נוסף לכל צד בתיק. הרשם לענייני ירושה יעביר את התיק לבית המשפט ויקבע דיון בנושא. שימו לב כי על פי תקנות סדר הדין האזרחי החדשות, הצדדים יוזמנו לנסות לפתור את סכסוך הירושה באמצעות הליך גישור בטרם יוזמנו להציג הוכחות בבית המשפט.

התנגדות לצוואה תוך כמה זמן

עילות להגשת התנגדות

הדבר המהותי ביותר בעת הגשת התנגדות לצוואה הוא העילות, כלומר הטיעונים המשפטיים שמציגים לבית המשפט. חוק הירושה מכיר בעילות הבאות:

  1. אי כשירות של המצווה.
  2. עשיית צוואה בכפייה.
  3. מסירת זכות הציווי לאדם אחר.
  4. הוראה לפיה תוקף הצוואה מותנה ברצונו של אדם אחר.
  5. השפעה בלתי הוגנת.
  6. אי ביטול של צוואה פגומה.
  7. טעות סופר.
  8. הוראת צוואה שאין לראות מתוכה למי ציווה המצווה או מה ציווה או שאין להבין משמעותה (צוואה סתומה).
  9. צוואה בלתי חוקית, בלתי אפשרית או בלתי מוסרית.
  10. צוואה לטובת עדים.
  11. ביטול הצוואה על ידי המצווה (למשל עריכת צוואה חדשה).

במקרים שהיו, בתי המשפט גם קיבלו עילות אחרות הנוגעות למצבים שונים ומורכבים. חשוב לבדוק את הנושא עם עורך דין צוואות וירושות בעפולה המכיר את החקיקה ופסקי הדין ויכול לבדוק האם אכן ישנן עילות שניתן להוכיח אותן והן עשויות להתקבל על ידי בית המשפט.

התנגדות לצוואה בעל פה

כאשר מדובר בהתנגדות לצוואה בעל פה העניינים קצת שונים. זאת מכיוון שצוואה בעל פה אינה מגובה במסמך חתום שאותו ניתן להציג בפני הרשם לענייני ירושה. צוואה בעל פה היא אינה הצוואה האידאלית, אך היא מיועדת למקרים מאוד מסוימים של שכיב מרע.

ישנם כמה תנאים אשר חייבים להתקיים על מנת שצוואה בעל פה תהיה חוקית:

הצוואה נערכה בנוכחות שני עדים ששמעו את הצוואה וערכו זיכרון דברים.
המנוח בסכנת חיים מיידית, או ראה את עצמו במצב כזה.
הצוואה תתקבל רק אם לא חלף חודש מהיום שניתנה ובנסיבות שהצדיקו מתן צוואה בעל פה. כלומר אם המצווה לא נפטר בפרק זמן זה, הצוואה בטלה.
במידה ותנאים אלו אינם מתקיימים במלואם, עלולים לצוץ ספקות בנוגע למהימנות הצוואה וזוהי עילה להתנגדות לצוואה בעל פה.

התנגדות לצוואה בעל פה

עורך דין צוואות וירושות בעפולה

מאמינים שישנן עילות מוצדקות המערערות על תוקף הצוואה? הנושא של הגשת התנגדות לצוואה עשוי להיות מורכב מאוד, וגם עלול להוביל לסכסוכי ירושה קשים. כדאי תמיד לפנות לייעוץ מקדים על מנת לבחון את נסיבות המקרה ולהחליט על אפשרויות הפעולה. בין אם זו התנגדות לצוואה בעל פה או צוואה בכתב, הגעתם אל הכתובת הנכונה. במשרד עורכי דין רפאל כהן תוכלו לקבל את כל העזרה המשפטית. עו"ד לענייני משפחה רפאל כהן מתמחה בכל הסוגיות הקשורות לצוואות וירושות, ומעניק ללקוחותיו סיוע וליווי אישי לצד ניסיון מקצועי רב.

הוראות הגעה למשרדינו תוכלו למצוא בגוגל מפות

עורך דין צוואות וירושות בעפולה

התנגדות לצוואה תוך כמה זמן

התנגדות לצוואה בעל פה

עו"ד רפאל כהן

עו"ד כהן בעל שני תארים אקדמיים ומגוון לימודי תעודה בגישור זוגי ומשפחתי ונותן ייעוץ משפטי ראשוני בהתנדבות במסגרת שירות ייעוץ לאזרח בעפולה והאזור. עו"ד כהן מתמחה בתחום דיני משפחה והמעמד האישי על כל רבדיו תוך שימת דגש על מתן מענה וליווי אישי לכל לקוח לפי צרכיו ומטרותיו הייחודיים.

5/5
לתיאום פגישת ייעוץ חייגו: 054-7911163

מאמרים

פתח
1
איך אפשר לעזור?
שלום וברכה
Call Now Button