הסכם ממון בעפולה

עריכת הסכם ממון בעפולה, באמצעות עורך דין לענייני משפחה, נועדה להסדיר את מערכת היחסים הכלכלית בין בני הזוג. במאמר זה נסביר הסכם ממון מה זה, ומהם יתרונותיו וגם חסרונותיו. המאמר נועד להרחיב את הידע הכללי בנושא וכולל דברים שחשוב לדעת, אך הוא אינו תחליף לייעוץ פרטני במשרדינו.

הסכם ממון מה זה

לפני שנסביר הסכם ממון מה זה, כדאי להבהיר כיצד מתנהלים ענייני הרכוש על פי החוק הישראלי. ענייני הכספים והרכוש בין בני זוג מוסדרים על פי חוק יחסי ממון וחזקת השיתוף.

המשמעות של זה היא שברירת המחדל החוקית היא חלוקה שווה של הרכוש המשותף. בית המשפט מסתכל על כלל הרכוש המשותף ומחלק אותו באופן שווה. כלל נכסי בני הזוג יכולים לכלול גם קרנות פנסיה, פיצוי פריצה חסכונות, קרנות השתלמות, מוניטין עסקי, נכסי נדל“ן ועוד.

החלוקה השווה אינה תקפה על כל סוג של רכוש. ישנם גם דברים המוחרגים. למשל קצבאות זקנה, קצבאות נכות, גמלה כתוצאה מתאונה, רכוש מלפני הנישואין או רכוש שהתקבל בירושה.

במקרים רבים האופן שבו החוק מחלק את הרכוש והכספים במקרה של פרידת בני הזוג יוצר מחלוקות משפטיות. מחלוקות אלו נובעות מחוסר שביעות הרצון של אחד מהצדדים. למשל אם אחד מבני הזוג מביא איתו אל הקשר הזוגי נכסים ורמת הכנסה גבוהה, ואילו הצד השני אינו תורם משמעותית לכלכלת המשפחה. במצב זה עלול להיווצר תסכול ביום שבית המשפט יקבע חלוקה שוויונית. והתסכול הזה עלול להפוך את הליך הגירושין ל“מלוכלך“ וקשה עבור כל המעורבים…. אלו הם הילדים שתמיד משלמים את המחיר על הסכסוך בין ההורים.

עריכת הסכם ממון בעפולה, באמצעות עו“ד לדיני משפחה, יכולה לקבוע חוזה מוסכם בין בני הזוג. חוזה זה יסדיר את מערכת היחסים הכלכלית בחיי הנישואים ובמקרה של סיום הקשר הזוג. הרעיון המרכזי בהסכם ממון הוא שהזוג מגיע להבנות מוסכמות. במידה ובעתיד בני הזוג יחליטו לסיים את הקשר הזוגי, חלקות הרכוש תתבצע לפי מה שהוסכם בחוזה, ולא בהתאם לחוק יחסי ממון. כמובן שכל זה בהנחה שהחוזה תקין ותואם לכל מה שנדרש על פי חוק החוזים.

הזמן האידאלי לערוך הסכם ממון הוא לפני הנישואין, אך בהחלט ניתן לערוך הסכם ממון לאחר הנישואין.

הסכם ממון דוגמא

היתרונות של הסכם ממון

ישנם אנשים המקבלים את הרעיון של הסכם ממון ברגשות מעורבים. בדרך כלל ישנו חשש לשים את הנושא על השולחן על מנת לא ליצור מתחים בין בני הזוג. זוג מאוהב שכל החיים לפניו, לא תמיד מרגיש בנוח להתחיל לדון בגירושין וחלוקת רכוש. הנושא נראה לא רלוונטי מכיוון שלאף אחד מהצדדים אין כרגע שום כוונה לפרק את הקשר שנמצא בתחילתו. אך המציאות היא שזוגות רבים בסופו של דבר מתגרשים. לאורך השנים אנשים משתנים ולעתים היחסים הזוגיים אינם מעניקים להם את הסיפוק והם מחליטים לסיים את הקשר. נכון שנדרשת רגישות והבנה, אך לא כדאי לוותר על עריכת הסכם ממון בעפולה.

בפועל היתרונות של עריכת הסכם ממון בין בני זוג גוברים על החסרונות. הוא אינו מערער את הקשר הזוגי אלא מחזק אותו.

הסכם ממון מביא וודאות לקשר הזוגי, מבטיח את הזכויות ומונע מחלוקות עתידיות. במידה ובני הזוג יחליטו לסיים את הקשר הזוגי, היתרון של הסכם ממון יורגש היטב – ההסכם יסייע לנהל הליך גירושין קל ומהיר ללא מאבקים מתישים בבתי משפט.

חתימה על הסכם ממון מביאה וודאות לקשר הזוגי. כל אחד מבני הזוג יודע היכן הדברים עומדים והדבר מפחית מתיחויות בחיי היום יום של הקשר הזוגי.

כל אחד מבני הזוג יודע מהו החלק שלו ברכוש. אין צורך לנסות להסתיר דברים וניתן להסיר את כל הדאגות מהלב.

האם יש חסרונות להסכם הממון?

החיסרון המרכזי תלוי בנקודת המבט שלכם. האם אתם רואים בו אקט שאינו רומנטי, או האם אתם מבינים שזהו הדבר הבוגר ביותר לעשות.

מעבר לזאת, מי שמביא איתו פחות יכולות כלכליות, צפוי להעדיף את החלוקה השוויונית המתבצעת כאשר אין הסכם ממון בין בני הזוג.

הסכם ממון מה זה

הסכם ממון דוגמא

לפני שניתן הסכם ממון דוגמא, חשוב להבהיר שאין איזה פורמט אחיד. כל זוג מתנהל לפי נסיבות כלכליות אחרות ומגיע להסכמות שונות לפי שיקול דעתו. ישנם נושאים מרכזיים שחשוב לכלול אותם בכל הסכם ממון, אך אין מדובר בפורמט אחיד. כך שאם חשבתם שתוכלו להוריד הסכם ממון מהאינטרנט ולהשתמש בו, זוהי טעות.

להלן כמה דוגמאות לדברים שכדאי לכלול בהסכם ממון:

חשוב לחשוב על כל הפרטים הקטנים וזה כולל התייחסות לגבי חלקות זכויות סוציאליות וקרנות פנסיה, חלקת בית המגורים, חלקות נכסי נדל“ן, ניירות ערך, מוניטין עסקי, הבדלים בכושר ההשתכרות, מזונות, חשבונות בנק וחסכונות, חלוקת רכבים, תכשיטים וכל יתר הרכוש. שימו לב שהרכוש בעת ביסוס הקשר הוא אינו הרכוש בעת סיום הקשר. במהלך השנים בני הזוג עשויים לצבור נכסים וכספים (וגם להפסיד), ולכן דרושה גם התייחסות למצבים עתידיים.

הסכם ממון בעפולה

הסכם ממון בעפולה

זקוקים להסכם ממון? יש צורך לפנות ל עורך דין דיני משפחה על מנת לערוך הסכם ממון מקיף. עורך דין רפאל כהן הוא עורך דין מנוסה אשר יכול לערוך עבורכם חוזה משפטי בהתאמה אישית. הסכם המגדיר את הזכויות של כל אחד מבני הזוג והוא בעל תוקף משפטי.

גם מקרים בהם ישנו הסכם ממון עשויים להגיע לבית המשפט. למשל היו מקרים בהם אנשים טענו שלא הבינו על מה חתמו או שהופעלו עליהם לחצים. לכן יש חשיבות רבה לעריכת הסכם משפטי על פי כל הכללים. עורך דין מקצועי יודע מהן הפעולות שצריך לעשות על מנת לחזק את מהימנות החוזה ולהפחית את הסיכויים כי בעתיד יועלו טענות כנגד הלגיטימיות של החוזה.

אתם מוזמנים לשמור על קשר בעמוד הפייסבוק.

עו"ד רפאל כהן

עו"ד כהן בעל שני תארים אקדמיים ומגוון לימודי תעודה בגישור זוגי ומשפחתי ונותן ייעוץ משפטי ראשוני בהתנדבות במסגרת שירות ייעוץ לאזרח בעפולה והאזור. עו"ד כהן מתמחה בתחום דיני משפחה והמעמד האישי על כל רבדיו תוך שימת דגש על מתן מענה וליווי אישי לכל לקוח לפי צרכיו ומטרותיו הייחודיים.

5/5
לתיאום פגישת ייעוץ חייגו: 054-7911163

מאמרים

פתח
1
איך אפשר לעזור?
שלום וברכה
Call Now Button