עו"ד הסכם ממון בעפולה

באופן חד משמעי, כל מי שעוסק בתחום דיני המשפחה ימליץ לזוגות לערוך הסכם ממון לפני הנישואין. בתור עו“ד הסכם ממון בעפולה, אני נחשף למקרים רבים בהם היחסים הזוגיים הגיעו אל קו הסיום, וברבים מהם זה מגיע לסכסוכים מרים בבתי המשפט על ענייני הרכוש. אין שום ספק כי הסכם בין בני זוג מסייע למנוע סכסוכים רבים, גם במהלך חיי הנישואין וגם במקרה של פרידת בני הזוג.

באמצעות הסכם ממון ניתן להגן על האינטרסים של בני הזוג, למנוע סכסוכים עתידיים (שלהם גם עלויות משפטיות גבוהות) ולאפשר גירושין מהירים במידה ובני הזוג יחליטו להיפרד בעתיד.

ידועים בציבור

הסכם ממון לפני הנישואין

הסכם ממון לפני הנישואין הוא חוזה משפטי הנחתם בין בני הזוג ומגן על זכויות בענייני כסף ורכוש, כלומר הוא מסדיר את מערכת היחסים הכלכלית בין בני הזוג.

בשביל להבין היטב מדוע כדאי לפנות אל עו“ד הסכם ממון בעפולה ולערוך הסכם בין בני זוג, יש להכיר את חוק יחסי ממון בין בני זוג, תשל“ג-1973. זהו החוק המגדיר את הזכויות של בני הזוג בעת גירושין (וגם בעת פטירה). על פי החוק כל אחד מבני הזוג זכאי למחיצת משווי הרכוש והממון המשותף שבני הזוג צברו במהלך תקופת הנישואים בהתאם להסדר איזון משאבים; הסדר זה חל על בני זוג שנישאו לאחר יום 01.01.1974 ועל פי הסדר איזון משאבים בין בני זוג מתקיימת חלוקה שווה של הרכוש.

לכאורה שוויון נשמע כדבר נפלא, אך בפועל זה עלול ליצור מתיחויות שונות, למשל כאשר אחד מבני הזוג מביא איתו שכר גבוה יותר או יש בבעלותו נכסים אותם הוא מביא אל חיי הנישואין. במידה ובני הזוג ייפרדו, הוא/היא עלולים להרגיש תחושות מרמור בעקבות החלוקה השוויונית; חלוקה המנסה לכפות שוויון על מצב שמלכתחילה אינו שוויוני.

הדרך היחידה לעקוף את החוק, היא באמצעות הסכם יחסי ממון בין בני הזוג הקובע חלוקה אחרת. ההבדל בין הסכם ממון לפני הנישואין לבין הסכם ממון אחרי הנישואין הוא רק ההבדל באופן שבו יש לאשר אותו. במידה וההסכם נערך לפני הנישואין, ניתן לאשר אותו אצל נוטריון או רשם נישואין. במידה וההסכם נערך לאחר הנישואין יש לאשר אותו בבית המשפט לענייני משפחה או בין הדין הרבני (או בית הדין הרלוונטי לפי הדין האישי).

הסכם ממון לפני הנישואין

ידועים בציבור

ניתן, ומומלץ, לערוך הסכם יחסי ממון בין בני זוג גם במקרה של ידועים בציבור, כולל בני זוג מאותו מין.

ידועים בציבור הם בני זוג שאינם יכולים או שאינם רוצים להינשא. במידה והם גרים בבית משותף ומנהלים משק בית משותף הם נחשבים לידועים בציבור, ובהתאם לכך זכאים לרבות מהזכויות של בני זוג נשואים.

רבים מסיקים מכך כי כאשר מדובר בבני זוג ידועים בציבור, מייד חל עליהם הדין של חוק יחסי ממון הקובע חלוקה שוויונית של הרכוש, אך בפועל הנושא יותר מורכב, ולכן כדאי גם תמיד להתייעץ עם עורך דין לענייני משפחה.

בפסיקת בית המשפט העליון (בע"מ 2478/14) נקבע ”בנסיבות שבהן מדובר בידועים בציבור אין להחיל באופן אוטומטי את חזקת השיתוף לגבי רכוש שנרכש על ידי אחד מבני הזוג בנפרד, אלא יש להוכיח כוונת שיתוף מפורשת ביחס לכל נכס ונכס"

בבע"מ 2478/14 בו ידועות בציבור נפרדו והגיעו לכותלי בית המשפט העליון לצורך חלוקת רכושן, צוין: "בנסיבות שבהן מדובר בידועים בציבור אין להחיל באופן אוטומטי את חזקת השיתוף לגבי רכוש שנרכש על ידי אחד מבני הזוג בנפרד, אלא יש להוכיח כוונת שיתוף מפורשת ביחס לכל נכס ונכס". במקרה זה נבדקו צוואות בנות הזוג, ובהן נראה כי הן שמרו על הפרדת רכוש ביניהן. נבדקו מקורות המימון של כל נכס, וכן למי יועבר כל נכס לאחר מותה של כל בת זוג על פי הצוואה. הוראות אלה אפשרו לכל בת זוג לשמור על נכסיה, ולמנוע חלוקה על פי חזקת השיתוף.

ידועים בציבור שאינם יכולים להינשא, או שאינם מעוניינים, יידרשו להוכיח את כוונת השיתוף. בתי המשפט בוחנים נסיבות שונות כמו התקופה של המגורים המשותפים, מידת השיתוף במקורות הפרנסה וההוצאות, גידול משותף של ילדים וכו‘.

בפועל לאף אחד אין עניין להגיע למצבים בהם הסוגיות הללו מתגלות לפתחם של בתי המשפט. חוסר הוודאות הוא רק מקור למתיחויות וסכסוכי גירושין מתישים ויקרים. למזלנו החוק מאפשר לנו דרך להכניס וודאות לחיי הזוגיות, גם כאשר אין נישואין; וזאת באמצעות עריכת הסכם ממון על ידי עו"ד הסכם ממון בעפולה.

עוד הסכם ממון בעפולה

עו"ד הסכם ממון בעפולה

כולנו חולמים על ביסוס קשר זוגי חזק ויציב והקמת משפחה. אלו הם היסודות של הביטחון בחיינו. אנו רוצים תא משפחתי בריא המאפשר לנו להגשים את כל החלומות. בין אם התחתנו ברבנות, בנישואים אזרחיים או מערכת זוגיות חד מינית – השאיפה לקשר חזק ומלא אהבה היא השאיפה של כולם.

אך לצערנו רבות ממערכות היחסים מגיעות לקיצן לאחר מספר שנים. אינני יכול להבטיח לכם כי הסכם ממון בין בני הזוג ימנע את הפרידה, אך בהחלט ניתן להבטיח כי הוא יסייע לסיום הקשר בצורה חלקה ומהירה, ובכך גם בריאה יותר לבני הזוג והילדים.

עו“ד הסכם ממון בעפולה עומד לרשותכם לצורך עריכת הסכם יחסי ממון בין בני זוג הנותן מענה לכל הסוגיות הממוניות בין בני הזוג, ומעניק לחיי הנישואין שלכם וודאות כלכלית.

 

רפאל כהן, עורך דין מגשר זוגי בעפולה – הוראות הגעה למשרדינו תוכלו למצוא בגוגל מפות

 

עו"ד רפאל כהן

עו"ד כהן בעל שני תארים אקדמיים ומגוון לימודי תעודה בגישור זוגי ומשפחתי ונותן ייעוץ משפטי ראשוני בהתנדבות במסגרת שירות ייעוץ לאזרח בעפולה והאזור. עו"ד כהן מתמחה בתחום דיני משפחה והמעמד האישי על כל רבדיו תוך שימת דגש על מתן מענה וליווי אישי לכל לקוח לפי צרכיו ומטרותיו הייחודיים.

5/5
לתיאום פגישת ייעוץ חייגו: 054-7911163

מאמרים

פתח
1
איך אפשר לעזור?
שלום וברכה
Call Now Button