עורך דין ייפוי כוח מתמשך בעפולה ובצפון

הפעם עורך דין ייפוי כוח מתמשך בעפולה ובצפון מסביר להם מהו ייפוי כוח מתמשך, למה אתם צריכים לשקול זאת וכל מה שצריך לדעת בנושא הפעלת ייפוי כוח מתמשך / ייפוי כוח מתמשך עלות.

זהו מידע כללי בלבד, למידע נוסף וייעוץ פרטני אתם מוזמנים לפנות למשרדינו – עורך דין דיני משפחה רפאל כהן.

ייפוי כוח מתמשך עלות

ייפוי כוח מתמשך בעפולה

ייפוי כוח מתמשך הוא הליך חדש יחסית בחוק הישראלי והוא מביא איתו מהפכה של ממש. ההליך מאפשר לכל אדם בגיר לקבוע מי יטפל בענייניו בעתיד, במידה ולא יוכל לעשות זאת בעצמו. כלומר זוהי חלופה למינוי אפוטרופוס.

עד לביצוע התיקון בחוק, תיקון מס 18 לחוק הכשרות המשפטית והאפוטרופסות, לאדם לא היו כלים מעשיים לשלוט על גורלו במידה והגיע למצב שאינו מאפשר לו לקבל את החלטותיו בעצמו. בגיל מבוגר, אך לא רק, אנשים עלולים להגיע למצב שבו יכולותיהם הקוגניטיביות נפגעות והם מאבדים מעצמאותם; למשל כאשר אינם יכולים לנהל את חשבון הבנק שלהם או לקבל החלטות הקשורות לטיפולים הרפואיים וחייהם האישיים. עד להכנסת התיקון, בתי המשפט נאלצו למנות אפוטרופוס במקרים אלו.

מינוי האפוטרופוס נעשה לפי החלטת בית המשפט, ולא על פי רצונו של האדם; זאת מכיוון שבית המשפט נדרש להכריע רק בהינתן מצב שבו האדם אינו יכול להכריע בעצמו. התיקון החדש מאפשר לכל אדם לקבוע מי יהיה אחראי על ענייניו במידה והנסיבות יחייבו זאת. כלומר במקום שבית המשפט ימנה אפוטרופוס, אדם ממנה מיופה כוח לפעול בשמו.

הפעלת ייפוי כוח מתמשך

עורך דין ייפוי כוח מתמשך בעפולה ובצפון

ייפוי כוח מתמשך מפקיד את קבלת ההחלטות, במועד בו אדם לא יהא כשיר, בידי אדם שהוסמך עלי ידו. ניתן לערוך ייפוי כוח מתמשך בעפולה כייפוי כללי, או להגבילו לנושאים מסוימים: נושאים אישיים, כמו למשל נושא המגורים; נושאים רפואיים ונושאים רכושיים. ניתן גם למנות מיופי כוח שונים לכל פונקציה.

ההליך מאפשר לממנה שליטה מרבית באמצעות קביעת סמכויות מיופה הכוח, הגדרת מדיניות כללית לדרכי הפעולה וקבלת ההחלטות. למשל ניתן לקבוע כי בנושאים מסוימים תידרש החלטה משותפת של כמה מיופי כוח, או אדם ספציפי.

לא כל עורך דין משפחה יכול לערוך ייפוי כוח מתמשך, רק עורכי דין שהוסמכו לכך על ידי האפוטרופוס הכללי. אם אתם זקוקים לשירותיו של עורך דין ייפוי כוח מתמשך בעפולה ובצפון, תוכלו לפנות אל עורך הדין רפאל כהן.

עורך דין ייפוי כוח מתמשך בעפולה ובצפון

הפעלת ייפוי כוח מתמשך

לאחר חתימה על ייפוי כוח מתמשך, הוא אינו נכנס לתוקף באופן מיידי. הרעיון כאן שאדם עורך את המסמך המיועד למקרה של ”אם וכאשר“. כך שלאחר עריכת המסמך והפקדתו אצל האפוטרופוס הכללי, הממנה עדיין מנהל את ענייניו כרגיל ובעצמאות מלאה.

הפעלת ייפוי כוח מתמשך, כלומר כניסה לתוקף של ייפוי הכוח נעשית באחד משני המקרים הבאים, לפי מה שהוגדר בייפוי הכוח:

במועד שבו האדם הממנה לא יהיה עוד מסוגל להבין בדבר אשר לשמו ניתן ייפוי הכוח.
בהתקיים תנאים מסוימים, שנקבע בייפוי הכוח כי אם הם מתקיימים, ייפוי הכוח ייכנס לתוקף (למשל כאשר חולה הופך לסיעודי).

ניתן להגדיר כי ייפוי הכוח יכנס לתוקף בהחלטה משותפת של המיופה ובני המשפחה. אם אין הוראות מפורשות לגבי התנאים של הפעלת ייפוי כוח מתמשך, תידרש חוות דעת רפואית הקובעת כי הממנה אינו מסוגל להבין עוד באותם העניינים שלשמם נערך ייפוי כוח מתמשך.
החריג היחידי הוא ייפוי כוח לעניינים רכושיים, הוא יכול להיכנס לתוקף גם אם הממנה עדין מסוגל להבין בדבר.

ייפוי כוח מתמשך בעפולה

ייפוי כוח מתמשך עלות

לסיום כמה מילים על ייפוי כוח מתמשך עלות; מחיר ייפוי כוח מתמשך נע בדרך כלל בטווח של 3000-6000 שקלים, אך פערי המחירים עשויות להיות גדולים בהתאם למורכבות של ייפוי הכוח והשאלה האם זהו ייפוי כוח מתמשך זוגי או ייפוי כוח מתמשך ליחיד.

כל אדם חי בנסיבות שונות, והדבר משפיע על מורכבות ייפוי הכוח. למשל אדם שיש לו נכסים רבים ועסקים צפוי להזדקק לייפוי כוח מורכב המעניק מענה לצרכים שונים. כמובן שזה גם תלוי ברצונו של האדם, יתכן שירצה להעניק חופש רב לממנה, ויתכן שירצה להגדיר מסגרת כמה שיותר מדויקת; דבר הדורש מעורך הדין לרדת לפרטים ודקויות. עורך דין ייפוי כוח מתמשך בעפולה ובצפון צריך לנסח הכל בשפה המשפטית שאינה משתמעת לשני פנים, ובהתאם לקווי המסגרת הקבועים בחוק.

כל פגם בייפוי הכוח או חוסר דיוק עלול להיות פתח לבעיות משפטיות שונות מהן תרצו להימנע.

משרד עורכי דין דיני משפחה

במשרדינו תוכלו לקבל מבחר שירותים משפטיים הכוללים הסכמי ממון, הסכם גירושין, צוואה הדדית וסוגיות שונות מתחום דיני המשפחה. עורך הדין רפאל כהן מביא איתו ניסיון רב בהסכמים בין בני זוג, תיקי גירושין, ייצוג בבית המשפט לענייני משפחה ובית הדין הרבני. אנו נעמוד לצידכם ונסייע להשיג את ההסדרים האידאליים.

 

הוראות הגעה למשרדינו תוכלו למצוא בגוגל מפות

 

עו"ד רפאל כהן

עו"ד כהן בעל שני תארים אקדמיים ומגוון לימודי תעודה בגישור זוגי ומשפחתי ונותן ייעוץ משפטי ראשוני בהתנדבות במסגרת שירות ייעוץ לאזרח בעפולה והאזור. עו"ד כהן מתמחה בתחום דיני משפחה והמעמד האישי על כל רבדיו תוך שימת דגש על מתן מענה וליווי אישי לכל לקוח לפי צרכיו ומטרותיו הייחודיים.

5/5
לתיאום פגישת ייעוץ חייגו: 054-7911163

מאמרים

פתח
1
איך אפשר לעזור?
שלום וברכה
Call Now Button