עורך דין גירושין בעפולה

בתור עורך דין גירושין בעפולה, לפעמים קשה לי לעקוב אחר הסטטיסטיקות לגבי הגירושין בישראל. אך ידוע כי מספר תיקי הגירושין נמצא במגמת עלייה בעשורים האחרונים. גם אין לי את הכוונה לשפוט האם מדובר בדבר חיובי או שלילי, הרי גם קשר נישואין בעייתי הוא לא דבר בריא. ללא ספק מדובר בנושא רגיש; ישנם מקרי גירושין המתנהלים על מי מנוחות, אך ישנם גם מקרים של סכסוכים בין בני זוג המלווים באמוציונליות גדולה; לעתים אפילו קבלת החלטות בלתי רציונלית.

מובן מדוע הדברים עלולים להפוך לאמוציונליים, אך עלינו לעשות את השיקולים הנכונים ולהבין כי רצוי לנהל את ההליך בצורה בוגרת. זכרו כי מאבקי גירושין בבתי המשפט, הם לא רק מתישים עבורכם – מעל הכל הם פוגעים בילדים ומשפיעים עליהם לשנים ארוכות.

במידה והחלטתם לסיים את הקשר הזוגי, אנו ממליצים על גירושין בהסכמה, תוך כדי הסדרת כל הסוגיות באמצעות התדיינות בין בני הזוג או תהליך גישור מחוץ לכתלי בית המשפט.

הליך גירושין

הליך גירושין

הליך גירושין יכול להתבצע מתוך הסכמה של בני הזוג, או בתור יוזמה של אחד הצדדים. המצב האידאלי הוא כאשר שני בני הזוג מחליטים יחדיו לסיים את הקשר הזוגי ולעשות זאת בצורה מסודרת, תוך כדי הימנעות ממאבקים משפטיים קשים. אך כמובן שלא תמיד המצב אפשרי.
כאשר רק אחד מהצדדים מעוניין בגירושין ולא צפויות הסכמות בין בני הזוג, מוטב לפנות אל עורך דין גירושין בעפולה לצורך התייעצות. עורך הדין יכול להנחות לגבי דרכה הפעולה, תוך כדי כל השיקולים האישיים הנוגעים לנסיבות המקרה. אחת ההחלטות שעומדות כאן על הפרק היא האם לפתוח תיק גירושין ברבנות, או האם לפנות אל בית המשפט לענייני משפחה.

במידה ושני בני הזוג מעוניינים בגירושין, ניתן לבצע גירושין בהסכמה. בני הזוג יכולים לשוחח ביניהם ולהגיע להסכמות, ואחר לפנות לעורך דין לצורך עריכת הסכם גירושין בצפון. לעתים ישנם מקרים בהם לבני הזוג ישנו רצון לבצע גירושין בהסכמה, אך עדיין ישנן מחלוקות לגבי נושאים שונים. במקרים אלו, אם בני הזוג אינם מעוניינים להפוך זאת להליך משפטי, ניתן לפנות לגישור.

הליך גירושין בין בני זוג בישראל נעשים על פי הדין האישי, כלומר ברבנות. גם אם הסוגיות המשפטיות מתנהלות בבית המשפט לענייני משפחה, עדיין יש צורך בפתיחת תיק גירושין ברבנות. השאלה היא רק האם יתר הסוגיות יכרכו לתיק הגירושין, או שיתנהלו בבית המשפט.

בין אם בני הזוג הגיעו להסכמות, או שזוהי נקודת הפתיחה למאבקים בבית המשפט, עדיין ישנו צורך בפתיחת תיק גירושין בבית הדין הרבני. כלומר זוהי יכולה להיות תביעה של אחד מבני הזוג לסיים את הקשר הזוגי, או בקשה משותפת לגירושין.

לצורך פתיחת תיק גירושין יש צורך להגיש לבין הדין את הטפסים המתאימים, בהם מפרטים את הסיבה לגירושין, לצד פרטים מזהים של בני הזוג והילדים.

עורך דין גירושין בעפולה

הסכם גירושין בצפון

כאמור, הדרך המומלצת ביותר לסיום הקשר הזוגי היא באמצעות גירושין בהסכמה. כך ניתן לפנות אל עורך דין משפחה שיערוך עבורכם הסכם גירושין בצפון, ולאחר מכן להביא אותו לאישור בית המשפט.

הסכם גירושין בין בני זוג צריך לתת מענה למגוון הסוגיות הקשורות לגירושין. סוגיות הקשורות לילדים ולרכוש המשותף הן הסוגיות המרכזיות בהסכם. אם אין ילדים ההסכם הופך להיות פשוט יותר, ונוגע בעיקר לסוגיות רכוש. אם מראש בני הזוג ערכו הסכם ממון, הדבר יכול לפשט יותר את הדברים.

הנקודות המרכזיות בהסכם הגירושין צריכות להסדיר את ענייני המשמורת על הילדים והסדרי הראיה; הגדרת האופן שבו יתקבלו החלטות בעתיד; חלוקת זכויות וחובות כלכליות; חלוקת רכוש; ענייני המזונות וכו‘. עורך דין גירושין בעפולה יערוך את ההסכם, לפי הרצונות שלכם, בשפה המשפטית הראויה.

לאחר שנערך הסכם גירושין בצפון עדיין יש לאשר אותו בפני בית הדין הרבני או בית המשפט לענייני משפחה. לאחר שההסכם אושר הוא יקבל תוקף של פסק דין.
למעשה כאשר אתם פותחים את תיק גירושין ברבנות אתם יכולים כבר להגיש את הבקשה עם הסכם הגירושין. לחלופין ניתן להגיש אותו לבית המשפט לענייני משפחה, ולאחר אישורו להתחיל בהליך מתן הגט בפני בית הדין הרבני.

הסכם גירושין בצפון

עורך דין גירושין בעפולה

בין אם הגעתם להחלטה משותפת על גירושין, או שאחד מבני הזוג מעוניין להתחיל הליך גירושין, תמיד ישנו צורך בייעוץ וליווי משפטי. עו“ד משפחה, רפאל כהן, מביא איתו ניסיון רב בתחום הגירושין והמשפחה. עו“ד כהן מביא איתן ניסיון ייחודי המשלב ניסיון משפטי עם רקע בייעוץ זוגי וגישור כלכלי. ארגז הכלים שעומד לרשותו יכול לסייע לבני הזוג להגיע להסכם גירושין בהסכמה המשקף את האינטרסים של שני הצדדים, והילדים, בצורה הטובה ביותר.

במשרדינו תוכלו לקבל מגוון שירותים משפטיים בנושאי משפחה: גישור זוגי, צוואות וירושות, הסכמים בין בני זוג, אפוטרופסות ועוד.

הוראות הגעה למשרדינו תוכלו למצוא בגוגל מפות

 

עו"ד רפאל כהן

עו"ד כהן בעל שני תארים אקדמיים ומגוון לימודי תעודה בגישור זוגי ומשפחתי ונותן ייעוץ משפטי ראשוני בהתנדבות במסגרת שירות ייעוץ לאזרח בעפולה והאזור. עו"ד כהן מתמחה בתחום דיני משפחה והמעמד האישי על כל רבדיו תוך שימת דגש על מתן מענה וליווי אישי לכל לקוח לפי צרכיו ומטרותיו הייחודיים.

5/5
לתיאום פגישת ייעוץ חייגו: 054-7911163

מאמרים

פתח
1
איך אפשר לעזור?
שלום וברכה
Call Now Button