עו"ד ומגשר זוגי בעפולה

שלום וברכה,

עורך דין דיני משפחה ומגשר זוגי בגליל והעמקים
עורך דין דיני משפחה ומגשר זוגי בגליל והעמקים

אני רפאל כהן, עורך דין לענייני משפחה, ובעל הסמכות נלוות של יועץ זוגי בכיר ויועץ מיני.

בתפקידי כעורך דין דיני משפחה ומגשר זוגי בעפולה אני נתקל רבות בשאלה על ההבדלים בין צו הגנה וצו הרחקה. על מנת לענות על השאלה יש צורך להקדים ולהסביר על תפקידיו של עו"ד ומגשר זוגי בעפולה.

ראשית כל, על מנת להוציא צו בבית משפט עדיף להיעזר בשירותיו של עורך דין דיני משפחה ומגשר זוגי בגליל והעמקים, מכיוון שזהו הליך מורכב ומסובך, אשר דורש המצאת מסמכים והוכחות לא מעטות. בנוסף, צו בית משפט הוא אינו עניין של מה בכך, והוא ניתן לאכיפה על ידי משטרת ישראל, על כן צווים, על פי רוב, לא ניתנים בקלות רבה.

באילו מקרים צריך עו″ד ומגשר זוגי בעפולה

עו"ד ומגשר זוגי בעפולה
עו"ד ומגשר זוגי בעפולה

ישנם מקרים רבים הדורשים שירותיו של עורך דין מקצועי, בין היתר ניסוח וחתימה על הסכמים, כגון הסכם ממון וכמו כן הסכמים זוגיים כמו הסכם חיים משותפים עבור ידועים בציבור. ישנם תחומי עיסוק רבים שאני עוסק בהם במסגרת תפקידי, ועבור כולם אני נותן את מלוא תשומת הלב הראויה על מנת להוציא את המירב עבור לקוחותי.

תחום דיני המשפחה הוא תחום מורכב, הדורש מקצועיות כפי שהוא דורש הבנה למצבים רגישים בין-משפחתיים. בזכות הכלים והניסיון הרב שצברתי, אעניק לכם את הייצוג הטוב ביותר, תוך בניית אסטרטגיות מתאימות עבור כל לקוח ולקוח.

בתחילת כל הליך משפטי, אני מנסה לנהל משא ומתן עם הצד שמנגד מתוך ראייה שאת מרבית הסכסוכים עדיף וניתן לפתור ולסיים בדרכי הידברות וגישור. זאת מתוך נסיוני עם הליכים שונים בדיני משפחה ומתוך הבנה כי הסכם טוב, המוסכם על שני הצדדים, הוא הפתרון שיחזיק לאורך שנים.

ייצוג בבתי המשפט לענייני משפחה בהם דנים במשמורת ילדים, במזונות, בחלוקת רכוש, בהתרת נישואין, בפירוק שיתוף ועוד. חשוב לדעת כי עורך דין מקצועי, מתוחכם, חריף ובעל ניסיון, הוא כוח משמעותי מאוד בכל הנוגע לייצוג, ויאפשר לנהל משא ומתן בצורה הטובה ביותר. בזכות הכלים שצברתי והניסיון הרב, באפשרותי להעניק לכם את היצוג הטוב ביותר שיאפשר להשיג עבורכם את המטרות הטובות ביותר בזמן הקצר ביותר.

תחומי עיסוק נוספים בהם אני עוסק במהלך עבודתי קשורים לענייני עיזבון, כגון חלוקת הרכוש על פי צו ירושה. דיני משפחה מהווים חלק מתחום נרחב יותר הנקרא דיני אישות, אשר עוסק גם, בין היתר, באפוטרופסות ובעריכת ייפוי כוח מתמשך לשם הגנה על זכויות בעת מקרה של אובדן היכולת להחליט בעצמך.

עורך דין דיני משפחה ומגשר זוגי בעפולה – למי כדאי לפנות

עורך דין דיני משפחה ומגשר זוגי בעפולה
עורך דין דיני משפחה ומגשר זוגי בעפולה

ראשית כל, חשוב לציין כי ההליכים בבית הדין הרבני אינם שונים בהרבה מאלו בבית המשפט לענייני משפחה. עם זאת, הליך גירושין המתנהל בבית הדין טומן בחובו אתגרים וסוגיות הלכתיות להן נדרש בית הדין. על כן הניסיון עושה את ההבדל במקרים כאלו.

בית הדין הרבני מהווה סמכות שיפוטית ובלעדית בכל הקשר לתביעות גט וכתובה, הליכים שניתן לקיימם אך ורק בבית הדין הרבני. אמנם בני הזוג יכולים לבחור לנהל את הליך הגירושין בבית המשפט לענייני משפחה, אך יחד עם זאת, הגט עצמו יכול להינתן רק במסגרת הרבנות וכך גם כאמור לעניין תביעת הכתובה.

הידע המשפטי הנרחב, הניסיון המקצועי העשיר ותודעת השירות הגבוהה הם סימני ההיכר שלי, אשר הפכו אותי לעורך דין דיני משפחה מוביל בישראל. אני מביא עימי ניסיון עשיר בייצוג לקוחות בתיקי גירושין ומשפחה בכל הערכאות המשפטיות, לרבות בבית המשפט העליון.

עם זאת, חשוב להבין כי הליך של גישור, בבסיסו, הוא מנגנון ליישוב סכסוכים בהסכמה. בשנים האחרונות, הוכרו יתרונותיו של ההליך והומלצו אף על ידי הנשיא לשעבר של בית המשפט העליון אהרון ברק. וזאת, תוך הדגשה שהוא מהווה גם השקפת עולם ותרבות חיים המבוססת על דו-שיח משתף ולא על לעומתיות.

עורך דין דיני משפחה ומגשר זוגי בגליל והעמקים מומלץ

לא הרי פישור כהרי גישור. שניים רבים על תפוז. זה אומר כולו שלי וזה אומר כולו שלי. הכרעה שיפוטית תחליט למי הבעלות על התפוז. תהא זו לרוב הכרעה חדה. פישור עשוי לגרוס כי מחצית התפוז לזה ומחצית התפוז לזה. גישור יבחן מהם האינטרסים להבדיל מהזכויות של כל אחד בתפוז. אם האחד רוצה את הקליפה והאחר רוצה את המיץ, עשוי הליך הגישור להביא לחלוקה 'פונקציונלית' של התפוז. זה השוני בין פישור לבין גישור.
כבוד השופט בדימוס אהרון ברק

הכלים והמיומנויות המשמשים בגישור, הם דרך להידברות המאפשרת את ההכרה וההבנה של העמדות והאינטרסים של השני. זוהי דרך לניהול מו"מ, לתקשורת בין-אישית, שיש בה היבטים של סובלנות, סבלנות, הקשבה וכבוד הדדי. רכישת מיומנויות וכלים גישוריים על ידי מנהלים, עובדים, אנשי עסקים ואזרחים מעצימה את יכולתם להתמודד ולנהל מחלוקות בדרך של שלום והבנת כל ההיבטים של הצדדים הנוגעים בעניין.

ההבדל בין צו הגנה וצו הרחקה

צו הגנה וצו הרחקה
צו הגנה וצו הרחקה

זכותו של אדם לשהות בביטחון מלא במקום מגוריו, מקום עבודתו ובכל מקום אשר אליו יפנה. לצערנו הזכות לביטחון מופרת לא פעם על ידי אדם או קבוצת אנשים שמאיימים או מנסים לפגוע באדם אחר. לכן, במקרים קיצוניים וחמורים, במיוחד כאשר מדובר בתא משפחתי, ניתן להוציא צו הרחקה כנגד הגורם המאיים.

משמעותו של צו הרחקה, היא הרחקה של הגורם המטריד והמאיים (ברוב המקרים מדובר בבעל או באישה) מהדירה שבן הזוג האחר, נותר לגור בה עם (או בלי) הילדים. צו הרחקה נועד לתת למותקף מדור, קורת גג, שקט ושלווה.

להבדיל מצו הרחקה, צו הגנה ניתן מכוח החוק למניעת אלימות בתוך המשפחה, ניתן להוציא צו הגנה למשך 7 ימים, במעמד צד אחד, ולאחר מכן מתקיים דיון בבית המשפט ובו מחליט השופט אם להאריך את הצו או לבטלו.

צו הגנה מאפשר לבתי המשפט לענייני משפחה, לבית הדין הרבני, לבית משפט השלום לתת צו הגנה, חירום, כדי להגן את בן משפחה אחד שמותקף על ידי בן משפחה אחר. כאשר ההגדרה של "בן משפחה" היא הגדרה רחבה ביותר וכוללת: בן או בת זוג, הורה או בן/בת של הורה, צאצא או צאצאית של בן/בת זוג, סב או סבתא, אח או אחות, גיס או גיסה, דוד או דודה, אחיין או אחיינית.

בנוסף, קיים צו למניעת הטרדה מאיימת. מדובר על צו שניתן להוציא מכוח החוק למניעת הטרדה מאיימת, התשס"ב-2001 ואשר מטרתו למנוע מצב של הטרדות, אפילו אם ההתנהגות אינה עולה לכדי עבירה פלילית. ניתן להוציאו במשטרה למשך מס' ימים ולאחר מכן להאריכו בבתי המשפט השונים ולא רק בבית משפט לענייני משפחה.

עו"ד רפאל כהן

עו"ד כהן בעל שני תארים אקדמיים ומגוון לימודי תעודה בגישור זוגי ומשפחתי ונותן ייעוץ משפטי ראשוני בהתנדבות במסגרת שירות ייעוץ לאזרח בעפולה והאזור. עו"ד כהן מתמחה בתחום דיני משפחה והמעמד האישי על כל רבדיו תוך שימת דגש על מתן מענה וליווי אישי לכל לקוח לפי צרכיו ומטרותיו הייחודיים.

5/5
לתיאום פגישת ייעוץ חייגו: 054-7911163

מאמרים

פתח
1
איך אפשר לעזור?
שלום וברכה
Call Now Button